יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

פסטיבל האתרוג – פסטיבל חקלאי תרבותי

פסטיבל האתרוג יתקיים בסוכות במועצה איזורית מנשה ויכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה במחירים נוחים של 25-45 ש"ח. מסיק זיתים, אפיית לחמניות ופיתות, יצירה מן הטבע, סיורים, סדנאות מוזיקליות ועוד שלל פעילויות נהדרות בפסטיבל חקלאי-תרבותי.


פסטיבל האתרוג – פסטיבל חקלאי תרבותי


מועצה איזורית מנשה נמצאת סמוך לחדרה במרחק של פחות משעה נסיעה מתל אביב ומחיפה עם גישה נוחה מכביש 6, 4 ו-2.  היא מונה כ-20,000 תושבים ב-10 קיבוצים, 7 מושבים ועוד יישובים ערביים, דתיים וכו'. המועצה העשירה בחקלאות וכל אדמותיה מעובדות תוך שימוש במים מושבים.
לכבוד פסטיבל האתרוג שפע אתרים יהיו פתוחים לקהל במחירים נוחים. לקראת הפסטיבל ביקרנו בחלק מהאתרים שיהיו פתוחים לקהל והבאנו לכם הצצה למה שיתרחש.
החצר הישנה בעין שמר
החצר הישנה של עין שמר הוא מוזיאון תולדות ההתיישבות הממחיש באמצעות פעילויות חקלאיות ומיצגים בגודל מלא את סיפור ההתיישבות והקיבוצים. הפעילות מתקיימת ברחבי הקיבוץ ובסיסה מתחיל בחצר הישנה של עין שמר. בחצר רחבת הידיים תמצאו  מוזיאון, פינת חי, מגדל מים, ציוד חקלאי של פעם והמון סיפורים שיספרו לכם המדריכים. אותנו פגשו טובית וזיו שסיפרו לנו את הסיפור של עין שמר.
החצר של עין שמר נבנתה ב-1920-1921 כנקודה אסטרטגית לסיוע לנוסעים בארץ לעבור באיזור, ולחצות את ואדי ערא כמקום ללון, ליווי ושמירה. אבל אף אחד לא רצה להיות פה במקום הקשה הזה ללא חשמל ומים ועם ביצות ומחלות. נשאר פה אדם אחד לשמור על החצר. ב-1925 הגיעו עולים מאירופה שלמדו חקלאות בעין גנים במשך שנתיים. ב-1927 הם הגיעו לעין שמר לבדוק אפשרות להתיישב והתאהבו במקום.
עם השנים הקיבוץ גדל ויצא מחומות החצר הישנה. חדר האוכל היה "קטן" עליו. ונבנה חדר אוכל חדש. לפני כ-30 שנה הפכו את החצר הישנה למוזיאון שיספר את סיפור הקיבוצים דרך הסיפור של עין שמחר. שחזרו את צריף חדר האוכל וכללו שם בובות בגודל מלא שדרכן מספרים לילדים ולמבקרים סיפורים של קיבוץ דרך סצנות מחיי הקיבוץ.
בחגים המבקרים (בעיקר הקטנים) שמגיעים לעין שמר לובשים בגדי חלוצים ומנסים חריש, כביסה, שמירה (עולים עם רובה מעץ למגדל השמירה), מכינים לחמניות עם המשפחות ומכינים שמן זית בבית הבד. נוסעים בעגלה עם טרקטור לפארק הרכבת פה בית הבד מוזיאונים של טרקטורים ומיכון חקלאי עתיק ונוסעים רכבת קיטור עתיקה מראשית המאה ה-20 (פעילה בתלות בעומס המבקרים). יש פה מיכון חקלאי מכני (בית בד וטחנת קמח שתמיד נמצאות יחד כי מנצלים מנוע אחד לשתי המכונות). אפשר לבלות פה שעות עם הילדים בשלל הפעילויות והמיצגים.

בפסטיבל האתרוג יתקיימו בין התאריכים 18-20 לאוקטובר וב-22 לאוקטובר 2016 פעילויות בין השעות 10-16 (יש להגיע לפעילות עד 12). ביום שישי 21 באוקטובר 2016 10-14 (הגעה עד 11:30).
הפעילות באורך 3 שעות (40-45 ש"ח, מגיל 2) וכוללת – ביקור במוזיאון ראשית ההתיישבות, סיור בעגלה, ביקור במוזיאון הטרקטורים, מסיק, הפקת שמן זית בבית הבד, אפיית לחמניות ויצירה לחג. להגיע בבגדים נוחים.
בנוסף, בראש השנה (4 באוקטובר 2016) בין השעות 10-15 תהיה פעילות סביב הדבר וראש השנה.
חווה כפרית לשלום
בלב מטע זיתים קסום בפרברי בקה אל גרביה תמצאו חווה אקולוגית המציעה מגוון פעילויות  חקלאיות כמסיק בשיטה עתיקה, אפיית פיתות בטאבון עתיק, ביקור בבית עתיק ולימוד על כלי עבודה עתיקים ועוד שפע פעילויות כסדנת חינה ועוד.
את החווה הכפרית לשלום הקימו חנאן ועאטף (אבו ג'מיל). היא חווה אקולוגית שמעסיקה נשים ושמה לה כמטרה חינוך אקולוגי והעצמת נשים. החוה קיימת מזה 7 שנים ומקבלת מבקרים, כולל קבוצות ובתי ספר מהגיל הרך עד כיתה ט' וכן קבוצות נשים. בחווה גם מיוצרים מוצרים טבעיים של קוסמטיקה טבעית, שמן זית, זעטר ועוד.
חנאן מקבלת אותנו בחיוך וסבר פנים יפות. בעברית שוטפת היא מספרת על הקמת החווה והפעילות העניפה. על החזון שלה של שיתוף, טבע, אקולוגיה וחינוך היא מספרת בעיניים בורקות. אמנם רוב הפעילות של החווה היא עדיין במגזר הערבי, אבל היא מקווה שהחווה תהיה מקום לביקור נעים לכל העדות. בביקור בחווה אנחנו מתפעלים ממה שיש לחווה להציע – אנו מסיירים בחווה ורואים את המיצגים השונים הפעילים – ממכשירי המסיק העתיקים, הסוכות, הטאבון וחדר המפגשים הנעים בו ניתן לקיים מפגשים, גיבושים, הרצאות ופסטיבלים וסדנאות נשים. בחודש מרץ התקיים כאן פסטיבל נשות האדמה להעצמת נשים וחיבור בין נשים יהודיות וערביות ובו השתתפו כ-1500 נשים ערביות ויהודיות.
בפסטיבל האתרוג בתאריכים 19-20 באוקטובר 2016 (10-16) מוצעת כאן פעילות של 3 שעות במחיר , 35-40 ש"ח הכוללת קבלת פנים וכיבוד קל, מסיק זיתים "ידני", כבישת זיתים, אפיית מנקושה (פיתה עם שמן זית וזעטר), ביקור בבית עתיק, סדנת חינה, סבונים, יצירה אקולוגית ועוד.
תבלין בגן
תבלין בגן היא חווה ללימוד והתנסות עם עשבי מרפא. בתבלין בגן תפגשו את נאווה כהנא. נאווה נטורופטית במקצועה והיא מלמדת את המבקרים על סגולות צמחי המרפא. המוטו שלה הוא "לחלוט במקום לחלות" והיא מספרת לנו ששילוב כמה צמחי מרפא בחליטה מעצים את ההשפעה שלהם והסינרגיה שווה הרבה יותר מכל צמח בנפרד. נאווה, שנראית צעירה מגילה מלאת אנרגיות, היא מתרוצצת, מסבירה מדגימה ומראה דברים באנרגיות שגורמות לי לתהות אם לא כדאי לכולנו לבלוע מיד כמה עשבי מרפא בעלי שמות מסקרנים. בחווה נעים לשבת, ללגום  חליטות ולנשנש עוגת תפוחים בריאותית, ללמוד מנאווה על עשבי המרפא, להריח אותם ולטעום אותם, למשל, הרחנו קינמון סיני (הענפים ממש ריחניים), טעמנו את פרי הסמבוק הסגלגל, למדנו על צמחים מיוחדים כמו:
·         פלקטרנטוס דוחה יתושים. חולטים אותו בשמן זית מספר שעות על אש קטנה עם שמני אתרים. דוחה יתושים ומרגיע עקיצות
·         מורינגה מכונסת – סופרפוד בכמות הויטמינים והמינרלים. עשיר בחומצות אמינו של החלבון. טוב להמון דברים. טוחנים את העלים ומכינים סבון או חולטים ושותים.
בתבלין בגן יש גם מקלט לצבים. צבים שבית גידולם הצטמצם או נפגעו – מביאים אותם לנאווה והיא מטפלת בהם.

בפסטיבל האתרוג תתקיים פעילות למשפחות של 3 שעות הכוללת עשייה סביב 4 המינים, כפי שהגדירה אותה נאווה:
·         לולב – יצירה מן הטבע
·         אתרוג – הכנה של שייק מרימון, סמבוק תפוח ועוד
·         הדס – חליטה וטעימת מזון בריאות של החווה
·         ערבה – טיפול בצבים במקלט הצבים בחווה
מ-9 עד 14 בימי הפסטיבל (19-20 באוקטובר) 30-40 ש"ח. הרשמה מראש אצל נאווה בטל: 052-371916
קונסרבטוריון אל קינדי בג'ת
קונסרבטוריון אל קינדי הוא בית ספר ומרכז מוזיקלי שהוקם על ידי מוסא ומוחמד חלאב. בקונסרבטוריון יתקיימו בתקופת הפסטיבל פעילויות מוזיקליות, אבל קודם כדאי לשמוע את הסיפור המענין מאחורי הקונסרבטוריון.
מוחמד חלאב מספר לנו את הסיפור. אביו מוסא ייסד את הקונסרבטוריון. אחיו של אביו נגנו בעוד למרות שהסבא לא רצה מוסיקה בבית. מוסא למד נגינה משמיעה מהנגינה של הדוד. כשביקש ללמוד מוזיקה היתה התנגדות גדול. והסב שבר לו את העוד והקאנון, מוסיקה אצל המוסלמים האדוקים נחשבת ביטול זמן ובכלל, כמקצוע לא משתלם בתרבות המקום.מוסא הוא למד בהחבא מוזיקה – במקום ערבית במכללה. הוא ניגן בחתונות ונהיה כוכב  כשרוויח את לחמו מהנגינה, בעיקר בחתונות, הסב קיבל את זה.
מוסא החל ללמד מוזיקה והעביר מסר של חשיבות לתרבות המוזיקה ועסק בלימוד מוזיקה וחינוך מוזיקלי בבתי הספר.
מוחמד נחשף למוזיקה מיום היוולדו ורצה לנגן בכינור. אבל לא היה איפה ללמוד. 3 שנים למד בבית מאבא מוסא, אבל וזה לא היה סדיר.  לבסוף למד בחדרה ואח"כ בנתניה. אבא מוסא רצה שילמד רפואת שיניים והיה ויכוח גדול שבסיומו אבא מוסא הסכים שהוא ילמד מוסיקה, אבל דרש שיעשה את זה במסגרת אקדמית וילמד עד לדוקטורט ושלא יסיים כנגן חתונות.
מוחמד למד תואר ראשון בחיפה, עבר לירושלים. תואר שני בחינוך מוזיקלי. ומסיים בימים אלו דוקטורט בבר אילן. הוא ראה איך המוסיקה מחברת בין אנשים ובין שונים. ניגנו בדו קיום. תזמורת האוניברסיטה העברית.
לאבא  מוסא היה חלום להקים מרכז למוסיקה. הוא שכר חדר קטן ולימד בחינם. אחרי שנתיים מוחמד הצטרף.  בסופי שבוע עזר ולימד והמרכז התרחב. התחילו להתרחב לפסנתר וכינור. כיום יש פה100 תלמידים מכל האיזור. המרכז הכי גדול במשולש. יש תזמורת כלי קשת של הילדים עם הרחבה של חליל צד. מקהלה. ב-25 בנובמבר הם מנגנים באום אל פאחם (יהיו הסדרי בטחון למי שרוצה לבוא).

במסגרת פסטיבל האתרוג (19-20 באוקטובר בשעה 11:00) יציעו פה סדנה מוסיקלית לכל המשפחה עם מוסא ומוחמד באורך של כשעה וחצי (20-25 ש"ח) – סיפור אישי משולב בנגינה. הסבר על המוסיקה הערבית והתנסות.
איש הפסיפלורה – עין עירון
"איש הפסיפלורה" הוא מפעל קטן לשיכר פסיפלורה – ליקר פסיפלורה בעל תכולת אלכוהול נמוכה  יחסית לליקר (12%) ובעל טעם נפלא. איש הפסיפלורה הוא דוגמא נהדרת לאיך עם קצת יצירתיות הופכים חקלאות לתעשייה מיוחדת במינה שמקבלת פרסים עולמיים.
איש הפסיפלורה הוא שי פישביין, מהנדס אלקטרוניקה שעבד ב-IBM ובטכניון ומצא ביום אחד בהיר תחביב שהפך לעסק – מיצוי באלכוהול של פסיפלורה לשיכר פסיפלורה ייחודי. משק פישביין היה משק לולים, ובין הלולים ניצלו את המרווח לשתילת פסיפלורה ואנונה. יום אחד טעם שי ליקר שזיפים ביתי אצל השכנה והתלהב. הוא החל לרקוח ולנסות. 35 נסיונות שונים לקח והרבה טועמים בקרב משפחתו וחבריו עד שיצא שיכר פסיפלורה מאוד פירותי ואלכוהולי מתון יחסית (12%) – הפלורה. הפלורה מוגש כיין קינוח כשהוא מצונן. ליקרים יש הרבה, אבל שיכר הפסיפלורה ייחודי בטעמו ובהרכבו.
פלורה זכה בתחרויות בארץ ובעולם בדאבל גולד (בטרה וינו). הוא נבחר להגשה לאורחי מלון המלך דויד בירושלים. יש לו אישור משרד הבריאות וכשרות. מחירי הליקר 50 ש"ח ל-200 מ"ל ו-80 ש"ח ל-500 מ"ל.

בפסטיבל האתרוג (19-20 באוקטובר בשעות 10,12,13) יתקיימו הפעילויות הבאות:
הרצאות למבוגרים – חלקאות, תעשייה ומה שביניהם – מפגשים עם איש הפסיפלורה (או איך מטע של 12 דונם נותן פרנסה לאדם וחצי). שיחה וסיור במטע ויצירה לילדים – ללא תשלום.
ערכת טיול וחידה סובב עין עירון – לסיור עצמאי בעין עירון (יש כמה אתרים כולל תל עשור וגם חידות הקשורות למטעים) במחיר 20 ש"ח.
בנוסף לאתרים שבהם ביקרתי, יהיו עוד פעילויות באתרים נוספים בתקופת פסטיבל האתרוג:
  • ·         אמנה כפר קרע – תרבות וטעמים – סיור בכפר, ביקור במסגד, סדנת סמבוסק בביתה של אמנה (יזמית ומנהלת עמותת "למנעך למודעות" להעצמת נשים בכפר קרע), הסבר על לבוש המסורתי הערבי.
  • ·         רוח שתות – חקלאות אורגנית אקולוגית לגידולי תות שדה ופשט. הכרת וקטיף צמחי תבלין, קטיף, סדנאות (האבקה, יצירה), הדגמות, והכנת פיתות ותה צמחים.
  • ·         מוזיאון מורשת הכפר הערבי באום אל קטף – עם הדרכה וסיפורים, כלי עבודה, לבוש, כלים חקלאיים של פעם – טחינת חיטה באבני ריחיים, שאיבת מים מהבור, זיהוי פתגמים, הכנת פיתות.
  • ·         חי צומח דומם ב"אטרקציה של דני" – צמחים קסרופיטים (קקטוסים) – הדרכה, תצוגה, סדנת בונסאי. מגיל 6.
  • ·         טיולים ופעילויות בשמורות טבע: טיול באלוני יצחק ופעילויות חוץ עם המדריך צביקה גולן פעילויות חוץ, טיול לעץ האלון העתיק ולבור המים ומדורות עם יזהר הס, פולמוס האתרוגים.
  • ·         שוק חקלאי חברתי בגן שמואל – קנה ישירות מהחקלאי.

כמו כן יהיו גם אירועי תרבות והופעות – קרקס, הרכב ג'אז, קבלת שבת ועוד.
למידע נוסף – מידע ותוכנית הפסטיבל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

Labels

מסעדה ישראל אטרקציות ביקורת מסעדה תל אביב והמרכז לא כשר צפון הארץ מסעדה בישראל חו"ל מלון אירופה תל אביב מסעדה בתל אביב ירושלים כשר מלון בישראל סיור ירושלים והאיזור תרבות ילדים דרום הארץ גליל מערבי טיול ספא גליל בשר איזור השרון מרכז הארץ ארה"ב מסעדה במרכז מרכז ארה"ב צפון סלובקיה פסטיבל פסטיבלים וארועים ביקורת מלון ילוסטון יקב הרי הטטרה מסעדה בצפון בית קפה הולנד מסעדה כשרה נתניה קולינריה תאילנד אטרקציה בחו"ל אטרקציות בחו"ל הופעה הרצליה חלבי ים המלח כנרת מסעדה בירושלים אוכל אמסטרדם בילוי דגים המזרח הרחוק חיפה טבעוני יין מוזיאון פיצה תערוכה אומנות אסייתי המבורגר כפר סבא כשר למהדרין מוזיאון תערוכה מחול מסעדות עכו תיירות תל אביב והסביבה אוכל איטלקי אילת ביקורת ספא ג'קסון ווסט ילוסטון כריסטמס מופע מכתש רמון מלון בחו"ל מלון בירושלים מסעדת שף מצפה רמון מרחצאות נוער נצרת שופינג איטלקית בר ברלין בשרי גרמניה הרי הטטרה הגבוהים הרי הטטרה הנמוכים חומוס חינם יהדות מוזיקה מלון בוטיק מסעדה איטלקית סלובניה סלובניה וקרואטיה סרט פופרד פנאי צמחוני שוויץ אנגוס בשרים אצבע הגליל ארוחת בוקר ביקורת סרט בראנץ' גלריה השרון חג המולד חופשת ספא מלון בחיפה מלון ספא מסעדה בחיפה מעלות-תרשיחא משפחות נהריה סושי סטקייה סקירת מסעדה עוגות עיצוב פטיסרי ציוד טיולים צימר צפון תאילנד קוסמוי קמפינג ראשון לציון רמת הגולן תאילנדי אושילנד אטרקציות בקוסמוי אמנות אנגליה אסייאתי ארוחה עסקית ארוחת שף בודפשט בחינם ובתשלום סמלי ביקורת הופעה ביקורת מחול בלאק בר הקיץ בוולדורף אסטוריה בר-מסעדה ג'נבה גלידה גליל עליון גרנד טיטון הוד השרון הודית הונגריה הילטון הלובי בר בהילטון תל אביב וולדורף אסטוריה חולון חומת ברלין חמאם חמת גדר טבריה טייק אווי טיפולים אלטרנטיביים יוגה ערבה יפו כריסמס לינה ברמת הגולן מאפייה מחול מודרני מסעדה בארה"ב מסעדה בשרון מסעדה יוונית נטול גלוטן סיורים ספורט עיסוי עמק הירדן פאוורבול פארק לאומי פיצריה פסח פסטיבל טעמים בעמקים פסטיבל יין ציוד שטח צילום צפון ים המלח צפת קייקים קימל בגלבוע קיץ קפה נטו קרית שמונה ראש הנקרה ראש פינה רעננה שואה תל אביב ווהמרכז 4SEA Amama BBB DCITY MAGIC KASS Power bowl Supper club Temple Bar YOTEL accrorap aquacity bar b que eatwith funky sisilia lake tlv loving vincent muvix papa john's poupee spa via maris tlv baloon אגם בלד אגם קאדו אגמון החולה אדלינה אוהל אוהלו אוכל בריא אוכל מהיר אופנה אורלנדו אטרקציה אטרקציות באילת אטרקציות בברלין אטרקציות בצ׳אנג ראי אטרקציות קיץ בחרמון איטליאנו איטלקיה בפשפשים אימון אישי איסט סייד גלרי אלגרה אלכוהול אממה אנדרטה אנה קרנינה אסיאתי אקווה כיף אקרוראפ ארוח דרוזי ארוח הנוף הצפוני ארוח כפרי ארוח כפרי באשדות יעקב ארוחות משפחתיות ארוחת טאלי בטנדורי ארועים ארץ המנזרים אשקלון אתגרי בוטיק בוטיק שוקולד בוטניקה בופה ביאנקיני בילוי בחורף ביסטרו ביקור בגליל המערבי ביקורת ביקורת ספר בירה בית הקברות היהודי בג'נבה בית פיינברג בלאק בר בורגר בלאק גלילות בלאק גרנד קניון חיפה בלדה לארוחת שישי בלוגר מסעדות בנדיקט בקתות בר אירי בראנץ' אסייתי בראנץ' בגרינפילד בראנץ' עם בשר ברביקיו ברוהאוס אגמון בריאות בריוש בריטניה בריכה ג'ונתן פוד קלאב גבעתיים גוטל'ה גולדן קראון נצרת גזר גיימינג גיל שוחט גלידריה Arte גלישת מצוקים גלריה -430 גלריה ממילא גן העדן הסלובקי גני החורף גרג קיטשן מוריה גריל בר 206 דה אמהוף דומינוס דומינוס מיקס דיינרס דיר חג'לה דרך המשי האופרה הישראלית האיים הבלאריים הבית הטמפלרי הבית של במבה הדיוק הודי הוילג' מלון מטיילים על הירדן הולה בראסרי החווה של חווה היסטוריה המלצות ל המלצות לאילת המקדש הלבן הפלגה לקוטאו וקוננגיואן הפלגת 4 האיים הפלגת ארבעת האיים הרברט סמואל הרובע היהודי הרודס ויטליס הרודס ים המלח הרצאה השומרון השוק 34 וויומינג ויה פרטה ויה רוסטיקו וילה וילה גליליי וילה גן וילה יעלית ואורית וילה לארוח זול זכרון יעקב חג חגים חדרה חוויה בכרם חווית קולנוע חדשה חוות הג'ילבון חומוס טוב בכפר סבא חומוסיה חומוסייה חופשה אורבנית חופשה גלילית חופשה מוזיקלית חופשת וולנס חנוכריסמס חקלאות חרמון ט"ו באב טיול בזול טיול בים המלח טיול במסוק לגרנד קניון טיול ג'יפים טיול ג'יפים בקוסמוי טיול להרי הטטרה הגבוהים בסלובקיה טיול משפחתי בירושלים טיול ערים טיטו טיילת טיסת לילה בכדור פורח טיפים טיפים למטיילים בשוויץ טיפים לתאילנד טכנולוגיה טמפל בר טנדוקה טעימת יינות טרזניה טריגלב טרנטינו טש וטשה יהוד יהודה ושומרון יו בוטיק כנרת יוגה יוליה בנמל יום טיול ים 7 ים כרמל ים תיכוני יפני יקב הרי הגליל יריד יין ישרוטל כדור פורח כוחה של מילה כללית רפואה משלימה כפר בלום כפר הנופש מעיין ברוך כריך כריסמס בירושלים כריסמס בישראל כרם כרמי יוסף לאהוב את וינסנט לאונרדו לגאסי ירושלים לה ביסטרו בר חולון להקת ורטיגו לונדון לוקנדה ליברפול ליוורפול לייטהאוס אילת ליל המדענים ליל ירח מלא בעמק המעיינות לילך שריד וייטמן לינה לינה כפרית לינה משתלמת בחיפה ללא גלוטן מאפים מבצע מגדל מדיטרה מדע מדריך וטיפים לסלובקיה מדריך להרי הטטרה הנמוכים מדריך לילוסטון מדריך לתאילנד מה להביא מהולנד מה לקנות בהולנד מוביקס מוזיאון העיצוב חולון מוטל מופע יריות מזנון מחול בינלאומי מטולה מיורקה מילקשייק מישור אדומים מישור החוף מישלן מלון באילת מלון בארה"ב מלון בהולנד מלון בטבריה מלון בישראל אטרקציות באילת מלון בכנרת מלון בכרמל מלון בסחיפהול מלון בסלובקיה מלון בצפת מלון בשדה התעופה מלון גלעדי מלון וולדורף אסטוריה ירושלים מלון יוקרה מלון למבוגרים בלבד מלון מגדל דויד מלון נוף גינוסר מסעדה באור עקיבא מסעדה בחו"ל מסעדה ביוקנעם מסעדה במלון מגדל דויד מסעדה בעמק יזרעאל מסעדה גרוזינית מסעדה דרום אמריקאית מסעדה חלבית מסעדה טבעונית מסעדה יפנית ברמת החייל מסעדה מרוקאית מסעדות מומלצות באילת מסעדת Santé ביסטרו מסעדת דגים מסעדת דגים כשרה מסעדת טרנטינו מסעדת לג'נד מסעדת מאפו של ניר צוק מסעדת קארדו בירושלים מסעדת שאלוט מסעדת שוק מעיין השלום מעלה אדומים מעלות מערת הקרח בסלובקיה מערת נטיפים בסלובקיה מפגש הנהרות המרהיב בג'נבה מפעל מצפה השלום מרוקאי מרפסת הלובי משחקי השף משלוח מתוק מתחם פנאי נהרא נוואדה נופש נופש בישראל נחלה בטבע ניטן תאי סאונד סאונה סבונים סדנת יין סופי שבוע תרבות סופרפוד סיור בולענים סיור בחומת ברלין ובצ'ק פוינט צ'רלי סיור במפעל סיור במפעל במבה סיור בקארוז' סיור סליחות בירושלים סיני סלט סנדלים סנטר פארק סנפלינג ספא אקספרס ספא ויה מאריס ספא שבע ספא שיזן ספא תאילנד ספר ספרד ספרטה משתה יווני סקי מים בכבלים סקירת מלון סרט צרפתי סרפינה עגלת המסתור עוגות ים המלח עין כרם עינות צוקים עיצוב הבית עכו - מוזיאונים עכותיקה עמוס עוז עמק המעיינות עמק יזרעאל עסקית עסקית בכל ארוחה עסקית צהרים עפולה ערבה ערד פאב פאפא ג'ונס פארק אתגרי פארק דרום פארק חבלים בסלובקיה פארק מים בסלובקיה פדואל פדיקור דגים פולין פונדק הרמון פופאפ פוקט פיוז'ן פילובולוס פיסול פיצה שף פירות ים פלמה דה מיורקה פלמנקו פנקי סיסיליה פנקייק פסח בגליל המערבי פסטה פסטורל פסטיבל אור ירושלים 2016 פסטיבל ירוק ולא רחוק פסטיבל קולינרי פעילות פרימה פרימה מילניום רעננה פרסי צ'אנג מאי צ'יוויטו צידנית ציור צל תמר צליאק צרפתי קאסר אל יהוד קארטינג בסלובקיה קול וחומר בעיצוב קונדיטוריה קיאקים קייקי כפר בלום קינוח קמפאי סטריט ווק קניות ספורט באירופה קפה לואיז קפה נטו יהוד קפה פיינברג קפטן קארי קקנהוף קרבות לייזר בסלובקיה קרואסון ראש העין רובינשטיין רחלים רטרו בר רטרו פנקייק בר ריחוף צניחה ריץ קרלטון הרצליה רמדה נצרת רמת השרון רפואה רפואה משלימה רפקלסולוגיה רשת שאון חורף שבי ציון שבע ספא שדות תעופה שווקים ובילויים שומרון שוק שוקולד שיאצו שמורת טבע שמן זית שף יונתן רושפלד שפלת יהודה שקשוקה שקשוקה-פסט תיירות חורף תיק נעדר תל אביב פופה תערוכת בין תעמולה לטרור תערוכת צילום תצפית כוכבים תצפית צוק Tomasovce תרופות

Flickr