יום שני, 3 באוקטובר 2016

סיור שטח בהרי יהודה וארוחת שף בכנענית

סיור שטח בהרי יהודה הוא דרך נהדרת לחקור בצורה בלתי אמצעית את המדבר, לחצות ערוצי וודיות, לחקור בורות מים, ולהגיע לנקודות תצפית ייחודיות. לסיום, אין כמו ארוחת בשרים משובחת בקרבת מקום.

התחלנו את היום שלנו בביקור מעניין ביקב פסגות. המשכנו לסיור שטח בהרי יהודה ברכבי טומקאר מדבריים בנהיגה עצמית בהרי יהודה. טעמנו קצת מהנהיגה ברכב הטומקאר (ההגה קשה!) פילסנו דרכנו בשיירה המרימה את אבק המדבר כשאנו משקיפים על ירושלים ממזרח. עצרנו לראות בורות מים ולשתות קפה ותה עם עוגיות טחינה במדבר ומיהרנו חזרה לקנח בארוחת בשרים משובחת וכשרה ב"כנענית". יום ארוך מרתק ומהנה!
לסיור שטח בהרי יהודה בשטח נפגשנו ב"כנענית" בתחנת הדלק בצומת כפר אדומים, כרבע שעה מירושלים. שם הצגנו רשיון נהיגה, חבשנו קסדות ויצאנו בנהיגת שטח לכיוון נחל אוג.
סיור שטח בהרי יהודה וארוחת שף בכנענית

חגורים היטב עברנו בוודיות וליד נחלים, ירדנו, עלינו ואתגרנו את כישורי הנהיגה שלנו. ההגה קצת קשה (לא הגה כח), אבל הנהיגה הרבה יותר מעניינת.
עצרנו בנקודה על קו הרכס ויצאנו בהליכה קלה למערה – בור מים. לפי המבנה שלה ניתן לראות שהיא חצובה ולא טבעית, בעלת קיר תמיכה ומטוייחת. היא נמצאת על קו הרכס על מנת לאגור כמות גדולה של מים ובמקביל נבנה שכר שמנקז אליה. המערה מתקופת החשמונאים (או קצת אחרי, שיטת הבניה – חשמונאית). המערה היתה עמוקה יותר ובעלת פתח צר יותר, אך הפתח שלה קרס במהלך השנים. בציר זה, שהיה הדרך לירושלים יש הרבה בורות מים כאלו. אחרי הביקור במערה עצרנו לשתות תה וקפה ולטעום מעוגיות הטחינה ש"כנען" הביאו לנו להפסקת הקפה המדברית, לפני שחזרנו לארוחת ערב מוקדמת.
כנען תיירות מציעה מבחר סיורים למדבר יהודה ברכבי שטח בנהיגה עצמית. אחד הטיולים שנראה לי מקסים הוא טיול של שעתיים עם תצפית לצפון ים המלח – לחיבור של נהר הירדן לים המלח. כנען מציעים טיול ג'יפים, רכבי שטח בנהיגה עצמית, ימי גיבוש, סדנאות, אירועי לילה ובר/בת מצווה בשטח.
אחרי סיור שטח בהרי יהודה נכנסנו ל"כנענית" לארוחת בשרים. מסעדת הכנענית ממוקמת בצד תחנת הדלק צומת כפר אדומים. הישיבה בחוץ בבחצר נעימה ויש מאווררים ומצננים. בשעות הערב הישיבה היתה נעימה למרות שאנו בחודש ספטמבר. המסעדה היא מסעדת שף אורי נרינסקי מכין בשרים במעשנת המוגשים בליווי יינות מיקב פסגות.
לפתיחים הוגשו לנו פוקצ'ה עם מטבלים, פרוסות בקר ופשטידת רועים. הפוקצ'ה היתה טריה וחמה – הישר מהטאבון שבמקום. בנוסף, מבחר סלטים פחות שגרתיים עם ירקות שורש ומנגו, וקרפצ'ו דק שנמס בפה. אזכיר גם את התוספות שכללו תפוחי אדמה שונים ואורז עם ירקות. זאת, משום שתכף אגיע לבשר וכל השאר יחוויר.
כמו שהזכרתי, המקום מתמחה בבשר, והשף אורי נרינסקי משתמש במעשנה בבישול איטי. התוצאה – בהתאם. הנתחים מרשימים ומוגשים בכבוד רב. אז במקום לכתוב, פשוט אציג את התמונות של המנות, שכללו צלעות Prime Rib, שוק טלה ממולא, פילה ברוטב יין אדום, אסדו, ועוד שלל בשרים מתובלים ועשויים נהדר. אז אתן לתמונות לדבר בעצמן.

סיור שטח בהרי יהודה וארוחת שף בכנענית

אם אתם מגיעים בקבוצה ויש לכם העדפות לגביי עשיית הבשר, דברו עם הצוות. הפילה היה עשוי מדי לטעמי והוצעה לי מנה במידת עשייה לבחירתי.
מכיוון שהמסעדה כשרה, הקינוחים פרווה. הוגשו לנו מגש פירות עם חלבה, גלידה וסופלה טובים מאוד. כשהתכנסנו הוגשה לנו עוגת שמרים-שוקולד מצויינת.
הכנענית מארחת פרטיים, קבוצות וארועים עד 200 איש, כשר בהשגחת הרבנות
עוד אטרקציה באיזור: סיור ביקב פסגות.
מידע:
הכנענית, תחנת הדלק צומת כפר אדומים
גילוי נאות: הייתי אורחת המקום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

Labels

ישראל אטרקציות מסעדה צפון הארץ חו"ל מסעדה בישראל תל אביב והמרכז אירופה לא כשר מלון סיור מלון בישראל ירושלים מסעדה בתל אביב ילדים ירושלים והאיזור מרכז הארץ טיול תל אביב והסביבה סלובקיה תרבות כשר פסטיבלים וארועים הרי הטטרה תל אביב צפון ביקורת מסעדה מסעדה במרכז תאילנד המזרח הרחוק דרום הארץ יקב מוזיאון מסעדה בצפון ספא אוכל אטרקציות בחו"ל בשר גליל גליל מערבי מוזיאון תערוכה מרחצאות שופינג איטלקית ברלין גרמניה הרי הטטרה הגבוהים הרי הטטרה הנמוכים חיפה יהדות מוזיקה מסעדות פופרד שוויץ אטרקציה בחו"ל בילוי הולנד הופעה חג המולד חינם חלבי ים המלח כנרת כריסטמס מלון בירושלים מסעדה בירושלים נצרת נתניה עכו צפון תאילנד קוסמוי תערוכה אושילנד אטרקציות בקוסמוי איזור השרון אמסטרדם ארה"ב בודפשט בחינם ובתשלום סמלי ג'נבה גלריה דגים הודית הונגריה המבורגר הרצליה חומת ברלין יין כפר סבא מופע מסעדה כשרה מעלות-תרשיחא מרכז ארה"ב נוער סיורים צפת ראשון לציון רעננה שואה Amama Temple Bar YOTEL aquacity bar b que lake tlv muvix spa via maris tlv baloon אגם קאדו אוכל איטלקי אומנות אטרקציות בברלין אטרקציות בצ׳אנג ראי אטרקציות קיץ בחרמון איטלקיה בפשפשים איסט סייד גלרי אלכוהול אממה אנגליה אנדרטה אסייאתי אקווה כיף ארוח דרוזי ארוח כפרי ארוח כפרי באשדות יעקב ארוחות משפחתיות ארוחת בוקר ארוחת טאלי בטנדורי אתגרי ביקור בגליל המערבי בירה בית הקברות היהודי בג'נבה בית קפה בלאק בלאק גרנד קניון חיפה בר בר אירי בר הקיץ בוולדורף אסטוריה בראנץ' בראנץ' בגרינפילד ברביקיו בריטניה ג'ונתן פוד קלאב גבעתיים גיל שוחט גלידה גלידריה Arte גליל עליון גן העדן הסלובקי גריל בר 206 דה אמהוף דיינרס דרך המשי הבית הטמפלרי הבית של במבה הגליל המערבי הודי הוילג' מלון מטיילים על הירדן החווה של חווה הלובי בר בהילטון תל אביב המקדש הלבן הפלגה לקוטאו וקוננגיואן הפלגת 4 האיים הפלגת ארבעת האיים הרצאה זול חג חווית קולנוע חדשה חומוס חופשה אורבנית חמאם חקלאות חרמון טבעוני טבריה טיול במסוק לגרנד קניון טיול ג'יפים בקוסמוי טיול להרי הטטרה הגבוהים בסלובקיה טיסת לילה בכדור פורח טיפים טיפים למטיילים בשוויץ טיפים לתאילנד טמפל בר טרזניה טרנטינו טש וטשה יוליה בנמל ים כרמל יפני כדור פורח כוחה של מילה כשר למהדרין לגאסי ירושלים לה ביסטרו בר חולון להקת ורטיגו לונדון ליל המדענים ליל ירח מלא בעמק המעיינות מדע מדריך וטיפים לסלובקיה מדריך להרי הטטרה הנמוכים מדריך לתאילנד מה להביא מהולנד מה לקנות בהולנד מוביקס מוזיאון העיצוב חולון מחול מחול מודרני מילקשייק מלון בחו"ל מלון בסלובקיה מלון בשדה התעופה מלון וולדורף אסטוריה ירושלים מלון מגדל דויד מלון נוף גינוסר מסעדה במלון מגדל דויד מסעדה גרוזינית מסעדה יוונית מסעדה יפנית ברמת החייל מסעדה מרוקאית מסעדת טרנטינו מסעדת לג'נד מסעדת מאפו של ניר צוק מסעדת קארדו בירושלים מסעדת שאלוט מסעדת שף מערת הקרח בסלובקיה מערת נטיפים בסלובקיה מפגש הנהרות המרהיב בג'נבה מתוק מתחם פנאי נהרא נהריה נוואדה נחלה בטבע סאונד סטקייה סיור בחומת ברלין ובצ'ק פוינט צ'רלי סיור במפעל סיור במפעל במבה סיור בקארוז' סיור סליחות בירושלים סיני סנטר פארק ספא ויה מאריס ספורט ספרטה משתה יווני סקי מים בכבלים סרט עוגות עיצוב עכו - מוזיאונים עמוס עוז עמק הירדן עמק המעיינות עסקית בכל ארוחה פארק אתגרי פארק דרום פארק חבלים בסלובקיה פארק לאומי פארק מים בסלובקיה פוקט פיוז'ן פנקייק פסח בגליל המערבי פסטיבל אור ירושלים 2016 פסטיבל יין פסטיבל ירוק ולא רחוק פרימה פרימה מילניום רעננה פרסי צ'אנג מאי צימר צל תמר צמחוני קארטינג בסלובקיה קול וחומר בעיצוב קולינריה קונדיטוריה קייקי כפר בלום קייקים קיץ קמפאי סטריט ווק קמפינג קניות ספורט באירופה קפטן קארי קרבות לייזר בסלובקיה ראש הנקרה רטרו בר רטרו פנקייק בר ריחוף צניחה שווקים ובילויים שוק שמורת טבע שף יונתן רושפלד שפלת יהודה תאילנדי תיירות תערוכת בין תעמולה לטרור תצפית צוק Tomasovce